Yhdistys

Tervetuloa Pohjois-Suomen Maantieteellisen Seuran (PSMS ry) sivuille! Seura on toiminut vuodesta 1963 lähtien ja sen tavoitteena on edistää Pohjois-Suomen maantieteilijöiden välistä vuorovaikutusta, maantieteellisen tiedon leviämistä ja saavutettavuutta. Lisäksi yhdistys pyrkii lisäämään maantieteen ja maantieteellisen osaamisen tunnettuutta sekä osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun tärkeistä ja ajankohtaisista maantieteellisistä teemoista.

Seura toimii tiiviissä yhteistyössä Oulun yliopiston maantieteen tutkimusyksikön ja opiskelija-ainejärjestö Atlas ry:n kanssa. Pohjois-Suomen ainoa maantieteen opinahjo sijaitsee Oulun yliopistossa.

Sivuilta löydät ajankohtaiset tiedotteet, sekä lisätietoa Seuran toiminnasta ja jäsenyydestä. Julkaisutoiminta-sivun kautta pääset tutustumaan Nordia Geographical Publications ja Nordia Tiedonantoja -julkaisusarjoihin, jotka ovat avoimesti saatavilla (open access).